Demonizing Russian Media

Hits: 7389

One of the West’s top points in condemning Vladimir Putin’s “regime” since 2007 has been his alleged suppression of democratic institutions, including an assault on media freedom and imposition of government-directed propaganda. This week, the accusation was repeated in a resolution of the European Parliament calling for stronger counter-measures in defense of European values against “information warfare” from Moscow.

The charges — that Russian media are only an instrument of state propaganda directed at the domestic population to keep Russian citizens in line and at foreign audiences to sow dissent among Russia’s neighbors and within the European Union — are taken as a matter of faith with almost no proofs adduced. Anyone who questions this “group think” is immediately labeled a “tool of Putin” or worse.

I experienced this firsthand in March 2015 when, as one of three debaters on “The Network,” a Euronews public affairs program, I objected to remarks by a fellow panelist, Chairman of the European Parliament’s Foreign Relations Committee Elmar Brok, who maintained that Putin crushed all liberties and his country has no free press.

Based on my familiarity with the many different political lines of the Russian print media and of the patently unintimidated Kremlin-critics behind the national radio station Ekho Moskvy and television station Dozhd’, I countered that, for example, Russian coverage of events in the Donbass was more multi-sided and free than coverage in the U.S.

Brok lashed out with the slanderous question: “And how much did the Kremlin pay you to say that?” The broadcaster then allowed this video-taped exchange to air freely.

I have ruminated on this exchange ever since and sought incontrovertible proof of the relative freedom of expression on Russian broadcast media. My close examination of the wildly popular political talk shows on Russian television first as a spectator and then as a participant has provided just that.

have written previously about my initial experience going back six months to when I first took part in a program on the Rossiya 1/Vesti 24 state channel, Yevgeni Popov’s “Special Correspondent.” I mentioned at the time the nearly permanent presence on these programs of domestic opposition figures as well as of foreigners from the U.S., Ukraine, Poland and Israel, in particular, who could be counted on to present views on the political topic of the day’s discussion at sharp variance with the Kremlin line.

Assessing the Talk Shows

In early autumn I appeared on the same presenter’s new show “Sixty Minutes,” as well on what is probably the most respected show of this genre, “Sunday Evening with Vladimir Soloviev,” another Rossiya 1 production. Soloviev has done feature-length television interviews with Vladimir Putin and may be considered to be as close to power as people in this medium get. His personal views are probably more nationalist than the ruling United Russia party, but on his shows he, too, gives time on air to very diverse Russian and foreign views.

In the past month, I broadened my experience with the Russian talk show format by participating in shows on the other major state channel, Pervy Kanal (“Time Will Tell”) and on the country’s largest commercial television channel, NTV (“The Meeting Place”). This accelerated learning was facilitated by the U.S. presidential elections, which made Russian-speaking talking heads from America like myself a rather hot commodity on Russian television at least briefly.

In speaking to fellow panelists during break time, in interviews with presenters, I gathered some inside information about the production side of the talk shows, including their target audiences, their technical aspects and their substantive positioning.

Anyone looking over Russian television programming in general quickly finds that talk shows as a format take up a very large part of broadcast time. Of course, the focus of talk shows may be highly diverse, and political talk shows were traditionally an evening phenomenon, as is the case with the Rossiya 1 shows cited above, while daytime programming more typically focuses on housewives’ concerns, daydreams of romance or tips for cooking, and the like.

In this sense, it was a bold move when two years ago Pervy Kanal decided to launch a daily two-hour political talk show (“Time Will Tell”) in mid-afternoon. As expected, the target audience proved to be stay-at-home women and viewers aged 50 and above, although it appears there are also a fair number of viewers watching the program in the work place.

Going Daytime

The ratings captured by this show typically are in the 20s, meaning that 20 or so percent of all television viewers in Russia at the given time are tuned to the given program, yielding an audience numbering in the millions. On Nov. 9, when I appeared on the show dedicated to analysis of the U.S. election results, the numbers spiked to 30 percent, as one might well understand given the very great interest among ordinary Russians in the outcome of the race for the U.S. presidency and the outlook for war or peace.

As “Time Will Tell” presenter Artyom Sheinin explained to me, the decision to appear on daytime television called for certain production decisions differentiating the programs from the evening talk shows. Firstly, the expectation of a less sophisticated audience meant that the language of panelists should be free of political science jargon and allusion to little known names or philosophies.

Said Artyom, panelists are asked to pitch their arguments as they would “talking to their kids, their mom or their lover.’’ On the other hand, overly calm discussion is not seen as a benefit. The presenter explains that his audience sitting at home at mid-day is in need of “an adrenaline shot,” and the normal penchant of Russian panelists to shout down one another in a free-for-all is not discouraged in the way it is on evening programming. The evening viewer is assumed to have come home from work and is seated in his armchair before the television, wants his nerves soothed more than excited.

All Russian political talk shows on the main channels are produced in the afternoon, Moscow time, and all feature on screen the caption “Live On Air.” However, where and when these shows are broadcast live versus rebroadcast from video tapes is another matter.

For example, the Rossiya 1/Vesti programs are broadcast live to the Russian Far East, where they appear at the end of prime-time evening broadcasts. Then they are re-broadcast at local evening prime time in each of the eight other time zones of the Russian Federation lying to the west, showing last in Moscow.

In this regard, two years ago when it launched “Time Will Tell,” Pervy Kanal took a second unparalleled risk by broadcasting live to Moscow in the afternoon. From a political standpoint, this was like a high-flying trapeze act without the benefit of a safety net.

In fact all of these programs are also video-taped, and all the major channels make the tapes available for internet viewing on their websites in full or shortened versions.

Similar Formats

Just as Russian television has often copied studio design and presentation formats from American television (I think in particular of the way the “Tonight Show” has been replicated on major Russian channels), so they copy from one another. In fact, if you turn on any of the political talk shows I cited above, you will find rather similar studios with live audiences.

Indeed, at Pervy Kanal, the producers remark jokingly that when NTV decided to launch its own afternoon talk show, “The Meeting Place,” that network picked up not only the production format and studio design but also some of the production staff. The format of having male-female pairs of talk show hosts also has spread widely in the industry.

But there appears to be a significant difference between these shows on the degree to which they are “scripted” by management upstairs, the degree to which they are free discussion. Perhaps the most scripted is this season’s new entry at Rossiya 1, “Sixty Minutes,” in which presenters Yevgeni Popov and Olga Skabeyeva are reading off teleprompters and the audience applause is aggressively prompted. On the other hand, the lead presenter on Pervy Kanal’s “Time Will Tell,” Artyom Sheinin proudly says that he has no script handed to him, that what he says on air is what he himself prepared or is thinking at the time.

One ubiquitous fact is that the panelists are not scripted and if anyone is cut off in mid-sentence it is by other panelists vying for the microphone, not by the presenter keeping the political line of discourse in check. Except in the case of senior politicians, who are given the respect their rank demands, no panelist is safe from interruptions and the audience encourages a culture of gladiators in the arena, with applause punctuating the debates.

On NTV there is the additional expression of audience disapproval, but that is rare. The benefits of these ground rules go to the quick-witted as well as to the loudest voices, whatever their political complexion.

The culture of these talk shows is permeated by a newsroom mentality. Some of the presenters, especially on Rossiya 1/Vesti 24, come from television journalism and have gotten their appointments as a reward for successful work in the field, especially in hazardous areas. Such was the background of talk show host Yevgeni Popov, who for years reported from Ukraine, initially during the Orange Revolution days and later during the Maidan protests.

The content of each program on all channels is subject to change at the last minute as are the list of invited panelists in case of breaking news. This favors inviting panelists who are living in the Moscow area. They can be invited and disinvited at short notice. In fact, all the major political shows on the three channels I observed from inside use many of the same Russian and foreign panelists chosen from among political scientists at universities or think tanks, journalists and Duma or Federation Council members.

Western Voices

To be sure, not all panelists come down to the studio. A very few lucky experts are given air time from remote locations, their close-up image projected onto a wall-sized screen.

One such “regular” on the Rossiya 1/Vesti 24 channel is Dimitri Simes, president of The Center for the National Interest in Washington, D.C. These vignette appearances get special treatment, without any interruption from other panelists and only respectful questioning from the host.

Panelists in greatest demand can be seen leaving one show early so as to be able to get over to another studio on a different channel when there is the rotation of panelists between advertising breaks. None is in greater demand than the American Michael Bohm, who in the dark days of worsening relations with the West provided all channels with highly fluent statements in Russian of the latest policy position of the Washington Consensus, often accompanied by Russian folk expressions.

This has been especially appreciated by television producers representing the more hardline supporters of the Kremlin for whom Bohm is the kind of American the audience loves to hate, his every remark justifying demands for greater military expenditures by the Kremlin. Nonetheless, it remains true that through Bohm and a few other Westerners on these shows, the full blast of Western critiques of Kremlin policy gets prime broadcasting time in Russia.

The senior politicians brought in as panelists come from all the Duma parties, not just the ruling United Russia. In the past half year, I noted in particular the frequent presence of the leader of the nationalist LDPR party, Vladimir Zhirinovsky, while Gennady Zyuganov of the Communists or Sergey Mironov, leader of Just Russia, have been rare birds.

On the other hand, there have been frequent appearances by the Liberals of the Yabloko party, which never made it past 1 percent of votes cast in the latest parliamentary elections, not to mention the minimum 5 percent threshold for Duma representation.

The talk show programs are prepared with great professionalism. Behind each there is extensive research to find appropriate archival and/or latest visuals. The administrative chores involved in arranging logistics for the panelists chosen are also considerable. The team members I have encountered were uniformly dedicated, working crazy hours to get their job done.

Encouraging Strong Opinions 

I also noted a peculiar complicity between the staff “handlers” and us panelists. Clearly, production staff is rewarded for finding “fresh blood” panelists who play out well, and they make sure that their dogs in the race are well tended with coffee, tea, and, if needed, a shot of brandy during breaks to keep their spirits high.

On the Rossiya 1/Vesti 24 talk shows presenters and the panelists all are wired with headset microphones. However, on both Pervy Kanal and NTV, only the presenters are wired, while panelists are seated next to production assistants holding microphones, which they make available upon request. Indeed, the assistants act as coaches to newcomers like myself, whom they urge to speak louder, speak faster, etc. to get the greatest debate effect out of us.

In conclusion, my firsthand experience with the Russian political talk show phenomenon left me with no doubt that this is bona fide journalism serving the public interest, exposing the broad Russian television audience, from everyone’s parents and grandparents to business leaders and university dons, to a great many different competing and well-presented views on the major issues of the day, both domestic and international.

This reality is sharply at variance with what U.S. and Western European mainstream media would have us believe about Putin’s Russia.


Originally published on 2016-11-23

About the author: Gilbert Doctorow is the European Coordinator of The American Committee for East West Accord Ltd. His most recent book, Does Russia Have a Future? was published in August 2015.

Source: Consortiumnews

Read our Disclaimer/Legal Statement!

Donate to Support Us

We would like to ask you to consider a small donation to help our team keep working. We accept no advertising and rely only on you, our readers, to keep us digging the truth on history, global politics and international relations.

[wpedon id=”4696″ align=”left”]

READ MORE!
Victims of the (Western) Christian Faith
Listed are only events that solely occurred on command or participation of church authorities or were committed in the name of Christianity. (List incomplete)Ancient PagansAs soon as Christianity became legal in the Roman Empire by imperial edict (315), more and more pagan temples were destroyed by Christian mob. Pagan priests were killed.Between 315 and 6th century thousands of pagan believers were slain.Examples of destroyed Temples: the Sanctuary of Aesculap in Aegaea, the Temple of Aphrodite in Golgatha, Aphaka in Lebanon, the Heliopolis.Christian priests such as Mark of Arethusa or Cyrill of Heliopolis were famous as "temple destroyer." [DA468]Pagan services became ...
READ MORE
Faith Attaguile, from Encinitas, yells chants with others on the corner of Broadway and Front Street , Wednesday, Nov. 9, 2016, in downtown San Diego, during a protest in opposition of Donald Trump's presidential election victory. (Hayne Palmour IV/The San Diego Union-Tribune via AP)
On April 7, two U.S. Navy battle ships USS Porter (DDG-78) and USS Ross launched 59 Tomahawk cruise missiles at al-Shayrat military airfield in Syria’s Homs province from the Eastern Mediterranean. The U.S. strikes particularly targeted the main landing strip, aircraft, radio locators, air defense system and fuel stations. The strike was approved by U.S. President Donald Trump, who said that the Syrian Air Force used affiliated al-Shayrat air base to prepare chemical attack on the city of Khan Shaykhun in Idlib.  “It is in this vital national security interest of the United States to prevent and deter the spread and ...
READ MORE
Nazi Collaborator Greeting Becomes Official Ukraine Army Salute
August 24th, Ukrainian Independence Day, will see a ceremony introducing the country's new official army salute, as prescribed by Ukraine’s Presidential decree: Glory to Ukraine! - Glory to the Heroes! "We have consulted with the Minister of Defense, National Security and Defense Council, Government and I have decided that starting from August 24 these words will be heard for the first time as part of the official military parade ceremony on the Independence Day of Ukraine," Petro Poroshenko was quoted saying on the Ukraine President's official site. Glory to Ukraine! - Glory to the Heroes! is a slogan of the UPA, the ...
READ MORE
Turkey: A Criminal State, a NATO State
It is now openly discussed even in mainstream media the fact that Turkey has been intimately involved in fomenting and supporting the war on Syria, with its ultimate goal of the overthrow of the Syrian government and its replacement by a compliant proxy aligned with Turkish President Erdogan and the Muslim Brotherhood. That this is no longer a ‘conspiracy theory’ but a conspiracy fact not only vindicates my analysis over the last four years, but it also brings to the fore the nefarious role of a NATO member in stoking a brutal and bloody war for its own ends. Beyond just ...
READ MORE
The 2016 Aleppo Massacre: Are Putin and Assad the Only “War Criminals”?
On Friday, October 5th, the U.S. Secretary of State – John Kerry calls for war crimes investigation of Russia’s and Assad governments for the destruction of the Syrian city of Aleppo. The western corporate mass media was a very quick, like, for instance, The New York Times, immediately and clearly to accuse the Russian President Vladimir Putin and the Syrian President Bashar al-Assad of alleged war crimes in Syria – the same cliché used by the same propaganda machinery against the Serbs (Srebrenica case from 1995 or Kosovo War from 1999) during the bloody destruction of ex-Yugoslavia (by the U.S. ...
READ MORE
Balkanisation, Myanmar and the US “Pivot to Asia” Directed against China
During the 1990s, the United States planned to break up Yugoslavia and build America’s largest military base in Kosovo (Camp Bondsteel) a strategic location giving the US access to the oil-rich Caspian Sea, which would also threaten Russia’s defence capabilities. In order to achieve their goals, the CIA imported fighters from Afghanistan who went on a rampage of killing and destruction. A mass media disinformation campaign blamed a proportion of the crimes of the CIA-backed fighters on their victims – mostly Serbs.Between 1992 and 1995, CIA terrorists murdered 2383 Serbs in Srebrenica. When the Bosnian Serb army finally arrived in ...
READ MORE
Genocide against the Civilian Population of the Republic of Srpska Krajina in August 1995
The book of evidence about ethnic cleansing and policy of genocide committed by the neo-Nazi Ustashi government in Croatia against its own citizens of the Serb nationality in August 1995. That was a third genocide against the Serbs committed by the Croats in the 20th century: 1. during the WWI; 2. during the WWII; 3. in the 1990s. Today, Croatia is almost totally ethnically cleanced from all non-Croats like Kosovo and Albania from all non-Albanians. During the WWII, around 700.000 Serbs were brutally killed by the Croats and Bosnian Muslims on the territory of the Independent State of Croatia.Read our ...
READ MORE
Authentic Video on the U.S. Democratization of Afghanistan
The US marines in the mission of democratization of the Afghan Talibans.An authentic video clip.No comment, except: Can you imagine reaction by the CNN in the case of the Russian marines are doing the same in Syria with the fighters of the ISIL?Enjoy 38 sec. of the documentary clip on democratization of Afghanistan.Origins of images: Facebook, Twitter, Wikimedia, Wikipedia, Flickr, Google, Imageinjection, Public Domain & Pinterest.Read our Disclaimer/Legal Statement!Donate to Support UsWe would like to ask you to consider a small donation to help our team keep working. We accept no advertising and rely only on you, our readers, to ...
READ MORE
The Basic Guidelines Through the Kosovo Question
The Kosovo Question recently once again became an important issue of global politics and international relations for two reasons: 1) The Albanian “government” of the “Republic of Kosovo” announced to officially proclaim the existence of the Kosovo Army (that is a violation of the 1244 UN Resolution in 1999), and 2) The “president” of the “Republic of Kosovo”, a war criminal Hashim Tachi, participated on November 11th (2018) in Paris to the world leaders’ celebration of a centenary anniversary of the end of the WWI (the signed armistice with Germany) as the official representative of an “independent” Kosovo. He was ...
READ MORE
How Fascism Won Control in The West
"The West" is the nations that are essentially controlled, basically dictated-to, by America's approximately 600 billionaires, who control the U.S. Government, by coordinatedly funding (through their news-media and political donations, and also by their members-only private conferences) the careers of cooperative politicians, and who thereby defeat the politicians who act against increasing the percentage of the nation's wealth that these few people hold, and against increasing their extractions from everybody else. (Those non-compliant politicians are derisively called "socialists" and equated with the communist Joseph Stalin instead of with the democratic socialist FDR and the leaders of the democratic socialist Scandinavian ...
READ MORE
False Flag Terror: A Historical Overview
Presidents, Prime Ministers, Congressmen, Generals, Soldiers and Police ADMIT to False Flag TerrorIn the following instances, officials in the government which carried out the attack (or seriously proposed an attack) admit to it, either orally, in writing, or through photographs or videos:(1) Japanese troops set off a small explosion on a train track in 1931, and falsely blamed it on China in order to justify an invasion of Manchuria.This is known as the “Mukden Incident” or the “Manchurian Incident”. The Tokyo International Military Tribunal found: “Several of the participators in the plan, including Hashimoto [a high-ranking Japanese army officer], have on various occasionsadmitted their part in the ...
READ MORE
Thank an Anti-War Veteran
Big Brother in the Aisles of HyVeeRepeat a lie often enough, the conventional Nazi propaganda wisdom ran, and it will become an accepted truth.This last Veterans Day weekend, I couldn’t watch a sporting event, listen to a car radio, or even go shopping at the local grocery store without hearing a Great American Lie repeated over and over.Sports announcers, radio talk-show hosts, commercials, and even a recorded voice blasted into the aisles of the HyVeee supermarket told me again and again that I owed my great American “freedom” to veterans and current enlistees of the U.S. military – in other ...
READ MORE
The Hitler-Stalin Pact of August 23, 1939: Myth and Reality
In a remarkable book, 1939: The Alliance That Never Was and the Coming of World War II, the Canadian historian Michael Jabara Carley describes how, at the end of the 1930s, the Soviet Union repeatedly tried, but finally failed, to conclude a pact of mutual security, in other words a defensive alliance, with Britain and France. This proposed arrangement was intended to counter Nazi Germany, which, under Hitler’s dictatorial leadership, had been behaving more and more aggressively, and it was likely to involve some other countries, including Poland and Czechoslovakia, that had reason to fear German ambitions. The protagonist of this ...
READ MORE
Donald Trumpenstein: Self-Proclaimed “Cop of the World”
History has repeatedly demonstrated the need to view with the greatest skepticism U.S. imperialism’s justifications for its endless wars and interventions. Need we mention the 1964 U.S.-manufactured Tonkin Bay incident, wherein a virtually non-existent Vietnamese navy was accused of attacking a U.S. destroyer? That false flag pretext was employed to launch the Vietnam War, during which four million Vietnamese were slaughtered in a 10-year U.S. conflagration verging on genocide. Or the more recent Iraq “weapons of mass destruction” lie that resulted in the U.S. murder of 1.5 million Iraqis? Even if the latest sarin gas accusations against Syrian President Bashar Assad should ...
READ MORE
US, UK, & EU, are Now Dictatorships
How can it be that in virtually all of the Presidential-candidate head-to-head Democratic versus Republican polling that was done of both Democratic and Republican candidates during the primaries, the preferred Democratic candidate against any one of the Republican candidates was Bernie Sanders, but he almost certainly won’t be that Party’s nominee (and there’s more on that here); and the preferred Republican candidate against either one of the Democratic candidates was John Kasich, but he certainly won’t be the Republican nominee?Sanders and Kasich also scored the highest in his respective Party for net favorability rating, but almost certainly neither candidate will ...
READ MORE
Pope Francis & Beijing: The Geopolitics of the Vatican
The Roman Catholic Church and the Peoples Republic of China are set to sign an agreement, which would formally end the hostilities between these two entities. The Chinese government will formally acknowledge the Pope as the leader of the Catholic Church in China. In exchange, the Pope will reinstate ex-communicated Bishops selected by the Communist Party to lead Catholics on the Chinese mainland. In this context, it is worth reviewing the shifts and evolutions of Catholicism in global politics. Opposing Capitalism and Marxism Surprising as it may be to many Republicans in the United States, the Roman Catholic Church officially opposes capitalism. ...
READ MORE
Remembering Muammar Qaddafi And The Great Libyan Jamahiriya
October 20th, 2017, marks the sixth anniversary of the martyrdom of Muammar  Qaddafi, revolutionary Pan-Africanist and champion of the Global South. This day also marks the sixth anniversary of the historic battle of Sirte, where Qaddafi, along with an heroic army, including his son Mutassim Billal Qaddafi, and veteran freedom fighter,  Abu-Bakr Yunis Jabr, fought until their convoy was bombed by French fighter planes. Wounded and demobilized, they were captured by Qatari scavengers and executed by Al-Qaeda operativesThecourageous men of the original Free Officers’ Union, who were guides and leaders of the then 42 year-old Al-Fatah Revolution, demonstrated extraordinary revolutionary ...
READ MORE
American Capitalism is Based on Plunder
American capitalism is based on plunder. With the continental USA plundered, American capitalism hoped to continue enriching itself by plundering Russia as it did under Yeltsin, carefully including the Russian “Atlanticist Integrationists” in the spoils in order to have support from the liberal, progressive forces in Russia for stripping Russia of its assets. But Putin more or less put a halt to the American/Israeli rape of Russia, although it still continues through the neoliberal economics that Harvard brainwashed into the Russian central bank and economics profession. Brainwashed Russian economists are the main reason Washington is able to punish a powerful ...
READ MORE
3rd November 1976:  James Earl Carter, 39th President of the United States of America, addressing a meeting at the end of his presidential campaign.  (Photo by Central Press/Getty Images)
Former US President Jimmy Carter, in an interview with radio station “Voice of America”, said that the reunification of Russia and the Crimea was an inevitable event.Carter also says he is pleased with Russia’s commitment to implement the Minsk agreement.  He added that the Elders were also pleased with Russia’s allegiance to the Minsk agreement.  “There’s not any doubt in our mind that the Russians genuinely want to see all the aspects of that concluded.  I think that’s the only ballgame in town,” said Carter, “really as far as resolving the problems with Ukraine, is to get the Minsk agreement ...
READ MORE
The True Cost of Israel: U.S. Support Goes Far Beyond the Official Numbers
The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) concluded its annual conference late last month, triggering the usual debate in various alternative media outlets. Why does so much U.S. taxpayer money go to a small and not particularly useful client state that has a vibrant European-level economy and is already a regional military colossus? Those who support the cash flow argue that Israel is threatened, most notably by Iran; they claim the assistance, which has been largely but not completely used to buy American-made weapons, is required to maintain a qualitative edge over the country's potential enemies. Those who oppose the aid ...
READ MORE
Victims of the (Western) Christian Faith
Chemical Attack in Idlib – Duplication of Scenario in Eastern Ghouta
Nazi Collaborator Greeting Becomes Official Ukraine Army Salute
Turkey: A Criminal State, a NATO State
The 2016 Aleppo Massacre: Are Putin and Assad the Only “War Criminals”?
Balkanisation, Myanmar and the US “Pivot to Asia” Directed against China
Genocide against the Civilian Population of the Republic of Srpska Krajina in August 1995
Authentic Video on the U.S. Democratization of Afghanistan
The Basic Guidelines Through the Kosovo Question
How Fascism Won Control in The West
False Flag Terror: A Historical Overview
Thank an Anti-War Veteran
The Hitler-Stalin Pact of August 23, 1939: Myth and Reality
Donald Trumpenstein: Self-Proclaimed “Cop of the World”
US, UK, & EU, are Now Dictatorships
Pope Francis & Beijing: The Geopolitics of the Vatican
Remembering Muammar Qaddafi And The Great Libyan Jamahiriya
American Capitalism is Based on Plunder
Ex-US President Jimmy Carter: Return of the Crimea to Russia was Inevitable
The True Cost of Israel: U.S. Support Goes Far Beyond the Official Numbers

Written by Policraticus

SHORT LEGAL DISCLAIMER: The website’s owner & editor-in-chief has no official position on any issue published at this website. The views of the authors presented at this website do not necessarily coincide with the opinion of the owner & editor-in-chief of the website. The contents of all material (articles, books, photos, videos…) are of sole responsibility of the authors. The owner & editor-in-chief of this website is not morally, scientifically or legally responsible for any inaccurate or incorrect statement in the contents of all material found on this website. The owner & editor-in-chief of this website is not responsible for the content of external internet sites. No advertising, government or corporate funding for the functioning of this website. The owner & editor-in-chief and authors are not morally, scientifically or legally responsible for any inaccurate or incorrect statement in the text and material found on the website www.global-politics.eu

Website: http://www.global-politics.eu